Klantwaarde bij
Alex Vermogensbank

Bij Alex Vermogensbank heeft Samantha Nell-Wulf de klantwaarde onder de loep genomen.

Wat is Alex Vermogensbank waard voor de klant?
Vaak wordt ‘customer value’ direct gerelateerd aan winst, maar Samantha keek juist niet naar
wat een klant waard is voor Alex maar welke waarde Alex toevoegt voor de klant. Hoe meer waarde een bedrijf toevoegt voor haar klanten, hoe tevredener en loyaler de klanten zullen zijn. Dit levert direct en/of indirect duurzame winst en positieve mond-tot-mond reclame op.

Mystery shopping
Om aan te tonen welke waarde Alex toevoegde voor haar klanten heeft Samantha o.a. gebruik gemaakt van mystery shopping. Dit was nog nooit eerder gedaan in de beleggingswereld. Het onderzoek heeft ontzettend veel nieuwe en mooie inzichten opgeleverd waarmee Alex Vermogensbank concrete verbeterpunten kon doorvoeren. Een prachtig praktijkvoorbeeld van een succesvol bedrijf waar de klant echt centraal staat.

Extra opdrachten
Naast het customer value project, heeft Samantha extra opdrachten uitgevoerd voor Alex Vermogensbank:

  • opzetten en uitrollen van de Alex Academy
  • (mede)organiseren van de Alex Tennis Classics
  • ondersteunen van de marketingafdeling

« Terug naar portfolio overzicht