Persbericht Delta Lloyd:
Oriëntatie naar verzekeringen steeds meer online, adviseur blijft onmisbaar

Steeds meer watersporters oriënteren zich online op verzekeringen, en bijna 1 op de 4 sluit de verzekering uiteindelijk af bij een adviseur. Een groot deel van de watersporters blijkt overigens nauwelijks tijd te besteden aan de oriëntatie op een verzekering. 37% van de bootbezitters heeft zich van te voren niet verdiept in de verzekering voor de boot, dat blijkt uit Het Nationale Watersport Onderzoek van Eileen.

Delta Lloyd vroeg watersporters hoe zij zich oriënteren op een watersportverzekering en hoe zij deze verzekering uiteindelijk afsluiten. Uit Het Nationale Watersport Onderzoek blijkt dat internet een belangrijke rol speelt in de oriëntatiefase; van alle watersporters heeft meer dan een derde zich via internet georiënteerd. Mannen blijken zich vaker in de verzekeringen te verdiepen dan vrouwen. Jongeren tot 35 jaar verdiepen zich significant minder vaak dan ouderen. 53% van de jongeren verdiept zich niet in de verzekering voor het afsluiten. Van de mensen ouder dan 55 jaar verdiept 23% zich niet, alvorens af te sluiten.

Een groot deel van de watersporters heeft zijn verzekering via vergelijkingssites (19%) of rechtstreeks via de website van de verzekeraar (16%) afgesloten. De verzekeringsadviseur speelt nog steeds een essentiële rol; 24% van de watersporters sluit uiteindelijk de verzekering via de adviseur. Deze watersporters willen zorgeloos genieten op het water en laten de verzekering graag aan de specialisten over.