Online van de 9e naar 4e plaats bij Consumentenbond

Opdrachtgever
Online: internet, telefonie en TV
onderdeel van T-Mobile

Opdracht
Bij Online bestond de opdracht uit meerdere doelen:

  • rebranding van Orange naar Online
  • hogere ranking in de ProviderMonitor van De Consumentenbond
  • klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren, inclusief aanbevelingen en doorvoeren van verbeteringen
  • ontwikkeling van nieuwe producten op het gebied van TV, internet en telefonie
  • usability onderzoeken voor de website van Online
  • schrijven van strategische plannen voor integratie van vast (Online) en mobiel (T-Mobile)
  • genereren van PR

Aanpak
Bij Online (voorheen Euronet, Wanadoo en Orange) heeft Samantha meegewerkt aan de rebranding van Orange naar Online, onderdeel van T-Mobile. Daarnaast stond Online 9e van de 10 providers in de ProviderMonitor van De Consumentenbond. Samantha heeft een KPI-model ontwikkeld voor alle afdelingen van Online om zodoende te werken aan de klanttevredenheid en daarmee –loyaliteit. Als resultaat hiervan stond Online uiteindelijk op plaats 4, en dat als prijsvechter! Een enorm mooi resultaat! Daarnaast was Samantha verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe producten als (interactieve) TV, VDSL en glasvezel en schreef zij de strategische plannen hiervoor.

Extra
Interview van Samantha Nell-Wulf met Jungle Minds: Langs de Internet ScoreCard

Referentie
Samantha maakte deel uit van mijn team bij Online. Ik heb Samantha leren kennen als een leergierige en nieuwsgierige doorzetter die oog had voor details en ook de ‘bigger picture’. Altijd enthousiast en positief ingesteld. Ze heeft brede Marketing ervaring en kan goed op diverse niveaus met mensen communiceren. Sterk in het geven van advies, zij het op strategisch of tactisch niveau. Ze is prettig om mee samen te werken omdat ze zelf zaken oppakt en je kunt er op vertrouwen dat ze haar afspraken nakomt. 
Een versterking voor elk Marketing team!

« Terug naar portfolio overzicht